Tuesday 10 December 2013

Business Card Design

Business card merupakan first impression orang terhadap kita. Oleh itu, rekabentuk kad tersebut perlulah menarik. Maklumat penting seperti nombor untuk dihubungi perlulah diletak pada kedudukan yang mudah dilihat dan dibaca.
COMPANY LOGO
HALIZA BINTI ADBUL TALIB
Chief Executive Officer
MOHD HIZAMI BIN HAMBALI
Chief Marketing Officer
AHMAD ZUBAIR BIN JOHARI
Chief Technology Officer
Kandungan Business Card

1. Perkhidmatan yang ditawarkan
ini adalah elemen paling penting untuk ditonjolkan di dalam kad bisnes anda. Sebagai contoh, anda boleh berikan font yang besar dengan warna yang menarik untuk menonjolkan ‘Rekaan Logo’ atau ‘Penulis Freelance’ iaitu produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan melalui perniagaan internet anda. Sudah tentu anda tidak mahu prospek anda tertanya-tanya mengenai perniagaan anda akibat daripada kad bisnes anda yang samar-samar memperkenalkan perniagaan anda, bukan?


2. Maklumat untuk dihubungi
perkara kedua yang amat penting untuk dimuatkan ke dalam kad bisnes anda adalah maklumat diri anda untuk dihubungi oleh prospek. Paling minimum adalah nama anda, nombor telefon, alamat emel dan URL laman web yang boleh dicapai oleh prospek pelanggan anda. Sekiranya anda tidak suka mencampurkan urusan perniagaan di talian telefon peribadi, anda boleh menggunakan talian khusus untuk perniagaan anda sahaja untuk ditulis di atas kad bisnes anda.


3. Grafik yang bersesuaian
Anda juga disarankan untuk memuatkan grafik yang bersesuaian dengan perniagaan internet anda. Sekiranya anda menyediakan perkhidmatan mereka logo, maka anda bolehlah menggunakan grafik yang menarik untuk kad bisnes anda. Dan sekiranya anda menyediakan perkhidmatan penulisan, maka anda bolehlah menggunakan grafik pen atau pensel untuk menggambarkan jenis perniagaan yang anda jalankan. Namun anda perlu berhati-hati untuk tidak menggunakan terlalu banyak grafik kerana ia mungkin menenggelamkan maklumat perniagaan dan maklumat untuk dihubungi anda.


4. ‘Call-to-Action’
Akhir sekali, anda bolehlah meletakkan maklumat ‘Call-to-Action’ di dalam kad bisnes anda untuk menimbulkan kesegeraan di pihak prospek untuk melanggan anda. Sebagai contoh: “Lawati laman web kami untuk tawaran terkini” ataupun “Dapatkan sebutharga secara percuma”. Ini akan bertindak sebagai tagline perniagaan anda dan lebih menarik minat prospek anda untuk lantas menghubungi anda bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan.

Popular Posts

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys