Tuesday, 10 December 2013

EUREKA BLUE OCEAN STRATEGY

Untuk aktiviti minggu ini, setiap kumpulan ditugaskan untuk membawa bahan-bahan seperti berikut :

  • 2 barang yang tidak digunakan lagi
  • 4 keping kertas A4 warna dan 2 keping kertas A4 putih
  • 1 botol gam
  • 1 gulung cello-tape
  • 1 gulung tali rupia
  • Gunting / pisau
Kami ditugaskan untuk mencipta 1 produk yang berinovasi berasaskan barangan yang telah dibawa iaitu hanger baju, antenna tv, cermin mata 3D dan melakukan pembaharuan atau penambahbaikan kepada barangan tersebut. Strategi yang dipelajari adalah mengikut The Blue Ocean Strategy.

Nama Produk

Human Airline

Maklumat Produk

Alatan ke era baru semakin hari semakin banyak kes kesesakan lalu lintas walaupun di era kini penggunaan pengangkutan awam disediakan. Oleh itu, untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas alatan ini telah dihasilkan. Selain daripada itu, ia dapat mengurangkan pencemaran bunyi dengan adanya alatan ini dapat mengurangkan masa dan kegunaan minyak.

Ciri-ciri Produk
  • Penggunaan GPS memudahkan perjalanan dan arah tujuan pengguna.
  • Penggunaan sayap tanpa mengeluarkan bunyi dan asap.

Target Market

Untuk golongan yang telah memiliki lesen memandu yang diiktiraf oleh syarikat kami dan badan kerajaan.

Promotion Tag Line

"Everybody can Fly", "Faster Fly" dan "Easy to Fly".

Marketing Strategy
  • Test fly
  • Using media social to promote
  • Using advertisement tv and radio.

Pricing Scheme

RM 40,000.00 to 50,00.00 only.

Berikut adalah produk yang kami hasilkan iaitu “Human Airline” seperti pada gambar di bawah :

Popular Posts

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys